Back to school: gezonde broodtrommel ideeën voor één week

Back to school: gezonde broodtrommel ideeën voor één week

De zomervakantie is helaas alweer (bijna) voorbij en dat betekent dat de kids weer fris aan een nieuw schooljaar gaan beginnen. Om je goed te kunnen op school is het natuurlijk van belang dat er gezond gegeten wordt. In deze blogpost vind je zeven varianten van een kindvriendelijke en gezond gevulde broodtrommel, voor maandag tot en met vrijdag.

Maandag

Start de week gezond met een combinatie van fruit, brood en groente. Vitamine en vezelboost!

10-uurtje

Een dun plakje bananenbrood of een bananenbrood muffin.

Lunch

Een volkoren boterham met gezond beleg. Smeer bijvoorbeeld een dun laagje halvarine en beleg met een plak kaas en wat komkommerschijfjes.

Dinsdag

De tweede dag van de schoolweek verwen je hem of haar met wat groentes en een heerlijke hartige muffin. Gezond en leuk!

10-uurtje

Twee groentespiesjes met bijvoorbeeld tomaat, komkommer en mozzarella.

Lunch

Een hartige gezonde muffin, zoals een courgette muffin, gezonde muffin met blauwe bessen of hartige mais muffin. Daarbij kan je wat paprikareepjes in de broodtrommel leggen.

blauwe bessen ontbijtmuffins

Woensdag

De middelste dag van de schoolweek, dat mag beloond worden met heerlijke zoete pannenkoekjes, gezond en lekker!

10-uurtje

Een handje nootjes en gedroogd fruit, bijvoorbeeld cashewnoten met rozijntjes.

Lunch

Twee koude bananenpannenkoekjes. Bak ze de avond van te voren. Hoe? Prak één banaan en mix met één ei en bakken maar. Serveer met wat aardbeitjes en blauwe bessen.

Donderdag

Een portie fruit en voor de variatie een heerlijk gevulde wrap in plaats van een simpele boterham.

10-uurtje

Twee fruitspiesjes met bijvoorbeeld banaan, druiven en aardbeien.

Lunch

Wortel wrap, spinazie wrap of volkoren wrap met hummus of zuivelspread en paprika reepjes.

spinaziewraps met zalm

Vrijdag

Bijna weekend! Sluit de schoolweek goed af met groente, brood en ei. Een bom van vezels en eiwitten.

10-uurtje

Een handje mini worteltjes of groentereepjes met een klein beetje smeerkaas of hummus om in te dippen.

Lunch

Sandwich van bruin brood met eiersalade en plakjes komkommer.

Drinken

Kies gezond en geef ze water of melk. Vind jouw kind water te saai? Doe er wat stukjes of schijfjes fruit in voor een lekker smaakje.

Hi, ik ben Esmee. Leuk dat je dit leest! De komende 10 weken zal je mij af en toe voorbij zien komen, omdat ik de nieuwe stagiaire ben van My Foodblog. Ik ben student Voeding & Diëtetiek en ik houd van gezond eten, koken, bakken, sporten, creatief bezig zijn en reizen. De komende tijd zullen er interessante artikelen over voedingsgerelateerde onderwerpen verschijnen op de blog. Ook zal ik gaan helpen met receptonwikkeling en andere leuke zaken. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden als ik en tot snel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *