Easy gourmet – recipes anyone can cook

Notice: Undefined variable: publication_date in /home/foodblog/public_html/wp-content/themes/foodv4/templates/book-meta.php on line 63
Easy gourmet – recipes anyone can cook
i am a foodblog

Zoals jullie waarschijnlijk weten waren we in oktober op familiebezoek in Canada. Ik vind het altijd heerlijk om in Noord-Amerika te zijn, sowieso natuurlijk om de familie te zien, maar ook vanwege de inspiratie die ik er opdoe. De megagrote supermarkten waar ik de meest bijzondere ingrediënten vind, maar ook de kust aan tijdschriften en boeken, de smeltkroes aan verschillende culturen en de hapjes die daarmee gepaard gaan. Echt een must voor een foodie dus ;-). In elke supermarkt, hypermarché en warenhuis checkte in de tijdschriften uit, dus ik heb weer een hoop inspiratie. Wat ik ook vind in één van die warenhuizen is het boek Easy Gourmet, van de Canadese Foodblogger Stephanie Le, van het blog I am a foodblog.

Het boek

Easy Gourmet

I am a foodblog is een prachtig blog vol inspirerende recepten. Niet voor niets is het door Saveur magazine uitgeroepen tot een van de beste foodblogs van 2014. En dat is niet gek, het blog is mooi, maar bovenal heel ‘do-able’ en dat is een lijn die ze in Easy Gourmet voortzet. Ik werd dolenthousiast toen ik het boek doorbladerde en toen ik het weer doorbladerde en weer opnieuw. Inmiddels is het boek volgeplakt met Post-its, omdat er zo veel is dat me lekker lijkt. En, wat ook goed te doen is. Want niet ellenlange ingrediëntenlijsten en ingewikkelde methodes, maar lekker snelle, makkelijke recepten waar je niet veel voor nodig hebt. Het boek zelf heeft een mooi formaat, is paperback en bevat 240 full-color pagina’s.

Recepten & foto’s

chicken-n-waffles
© Stephanie Le

Wow! De foto’s zijn te gek. Hele mooie cleane, maar tegelijkertijd sfeervolle foto’s waarop het eten echt tot zijn recht komt. Leuk detail is dat het nog extra ‘eigen’ is gemaakt door leuke illustraties op de foto’s, echt foodbloggersstijl. Bij het openslaan van het boek waren we hierdoor stiekem al meteen verkocht, pas daarna zagen we dat de recepten er ook erg goed en vooral lekker simpel uitzagen. Stephanie is van Aziatische afkomst en dat zie je goed terug in het boek met allerlei heerlijke Aziatische recepten zoals Vietnamese popcorn kip, Aziatische pasta, Japanse donuts en natuurlijk de heerlijk frisse zoetzure Vietnamese kip die ik jullie eerder al liet zien.

Maar je vindt er ook Mexicaans, Frans, Italiaans en ja, zelfs Nederlands! I kid you not. Stephanie is eens in Amsterdam geweest, hoopte te kunnen dansen in een veld vol tulpen, was lichtelijk teleurgesteld dat dat niet kon, maar werd wel verliefd op het broodje beenham. En nu, staat het recept ervoor in haar boek.

Eindoordeel

Sommige boeken zijn leuk om naar te kijken maar komen niet verder dan je koffietafel, gewoon omdat je er oneindig veel geduld en/of ingrediënten voor nodig hebt. Sommige boeken bevatten leuke recepten, maar zijn visueel niet zo aantrekkelijk. Easy Gourmet is én supermooi en inspirerend om naar te kijken én bevat heerlijke, simpele en heldere recepten. Ben je op zoek naar een mooi boek dat je ook echt zult gebruiken, met zowel zoete als hartige recepten van over de hele wereld (met een lichte focus op Azië)? Dan kan ik je Easy Gourmet van Stephanie Le echt aanraden!

Easy Gourmet, Stephanie Le, Page Street Publishing, 2014

Ps. Ik ben benieuwd wat jouw favoriete foodbloggers kookboek is. Laat het weten in de comments!

Hi, ik ben Judith. Welkom in mijn wereld van smaak! Op My Foodblog vind je de lekkerste recepten en plekken van over de hele wereld. Deze zitten altijd boordevol smaak en kleur! Volg je me ook op Instagram en Facebook?