Matt Preston’s kookboek – 187 recepten die je gegarandeerd populair maken

• Adviesverkoopprijs: € 24,99
  • ISBN: 9789021559513
Matt Preston's kookboek

Toen ik bericht kreeg dat Matt Preston’s kookboek uitkwam wist ik al “dit boek móet ik hebben.” Ik was dan ook erg blij dat een week later dit boek op de mat lag. Al sinds het eerste uur ben ik namelijk fan van Masterchef Australië. En daar dragen de gezellige, grappige juryleden zeker aan bij. Matt Preston, maar ook George Colombaris zijn in de TV-show markante figuren, met uiteraard veel verstand van eten.

Dit boek past precies bij hoe Matt op tv is. Grappig, een beetje ‘wacky’ (dat bedoel ik op een aardige manier, Matt. No offense ;-)). De foto op de voorkant, maar bijvoorbeeld ook de inleiding, de namen van de recepten en überhaupt hoe de recepten geschreven zijn. Als je dit boek leest, hoor je het hem zeggen. Het is een vermakelijk boek in alle opzichten: het is geinig om te lezen en de typografie, lay-out en styling vind ik erg leuk. De hoofdstukken zijn daarbij logisch opgebouwd, zo vind je er een hoofdstuk voor ontbijt, een voor soepen, salades, vlees en desserts.

Wat kun je qua recepten verwachten? Het zijn maar liefst 187 recepten, dus wat dat betreft zeker waar voor geld. De recepten komen uit alle windstreken: soms zijn ze Ozzie inspired. Denk daarbij aan een pavlova, surf-‘n-turf of een Ozzie-carbonara. Maar er staan ook veel Aziatische en Europese gerechten in, zoals Griekse pasticcio en Thaise worstenbroodjes. Al bladerend loopt het water me een aantal keer in de mond. Wat opvalt zijn een aantal dingen: het boek is beter geschikt voor kookfanaten dan voor absolute beginners. Sommige van de ingrediënten zijn namelijk vrij exotisch en zullen niet voor iedereen makkelijk verkrijgbaar zijn. Denk daarbij aan miso pasta of ponzu saus. Wat verder opvalt is dat Matt zijn eten vaak wel erg vet is. Nu is dat voor een keertje helemaal niet erg, maar bij een broodpudding met zowel roombotercroissants als slagroom én gecondenseerde melk, voel ik mijn aderen al tegensputteren. Laat je daardoor vooral niet weerhouden, maar pas het gewoon naar inzicht aan. In de meeste recepten is dat vrij gemakkelijk te doen.

Dit boek is voor de echte kookliefhebber een heerlijk cadeau. Blader, lees de vermakelijke teksten en bekijk de mooie foto’s. Er staan heel veel lekkere recepten in dit boek. Hier en daar zal je ze misschien, net als ik, willen tweaken, maar leuke ideeën kun je hier zeker opdoen!

Volgende week ga ik zelf een poging wagen en ik ben benieuwd welk recept jullie graag zouden willen hebben? De Kippendijen van Marnie of de Ambivalente Aziatische salade? Laat het weten in de comments en ik ga ermee aan de slag :)!

• Eindoordeel

Hi, ik ben Judith. Welkom in mijn wereld van smaak! Op My Foodblog vind je de lekkerste recepten en plekken van over de hele wereld. Deze zitten altijd boordevol smaak en kleur! Volg je me ook op Instagram en Facebook?

2 reacties op “Matt Preston’s kookboek – 187 recepten die je gegarandeerd populair maken

• Maris

Oh!! Ik wist helemaal niet dat Matt een kookboek heeft! Deze gaat meteen op mijn verlanglijstje, want ik ben super fan van Matt (en natuurlijk ook van George en Gary)

Beantwoorden
  • Lore

Oh ik vind die man super in Masterchef Australië (heel het programma is geweldig). De eerst volgende keer dat ik een boekenwinkel binnenstap ga ik zeker eens zoeken naar het kookboek, adhv je beschrijving lijkt het mij de moeite!

Beantwoorden