No excuses! Tips om wél te gaan sporten

No excuses! Tips om wél te gaan sporten

Gesponsord – Als er iemand is die kan meepraten over excuses om niet te sporten, ben ik het wel! Jarenlang had ik een sportschoolabo waar ik dan weer maanden niet, dan weer een paar keer wel gebruik van maakte. Maar toen ik iets vond wat ik écht leuk vond, sloeg dat om. 2 jaar geleden deed ik voor het eerst mee aan een Crossfitles en zo kreeg ik eindelijk de smaak van het sporten te pakken. Belangrijk, want lekker eten en sporten gaan wat mij betreft hand in hand. Naast dat het gezond is, merk ik dat mijn conditie de afgelopen 2 jaar enorm vooruit is gegaan en daar pluk ik dagelijks de vruchten van.
Ik werd nu door Fit For Free uitgenodigd om eens langs te komen en hun concept te ervaren. Fit For Free is een toegankelijke sportschool, zowel qua prijs als qua publiek, er sporten mensen van allerlei niveaus dus je hoeft je niet opgejaagd te voelen, vind ik persoonlijk heel fijn! Ik werd bij Fit For Free Utrecht Oudenoord vriendelijk ontvangen en vulde meteen de bidon die ik kreeg met kokos-ananaswater. Vervolgens ben ik lekker aan de slag gegaan met kettlebells, halters en op de loopband. Ondanks dat ik op een maandagavond (= drukke avond) ging, hoefde ik nergens te wachten! Misschien lees je dit en sport je al wekelijks, maar er is een kans dat je graag wil gaan sporten maar eigenlijk nog het juiste moment probeert te vinden, uit wil zoeken wat je wilt doen of je op een andere manier geremd voelt. No more excuses, ik ga je helpen!

#noexcuses

7 tips om wél te gaan sporten

  1. Zoek iets wat je echt leuk vindt! Wist je dat je bij Fit For Free kunt kiezen uit heel veel groepslessen van kickboksen tot yoga, van HIIT tot spinning en van African Dance tot XCO?
  2. Ga met een buddy, je kunt elkaar motiveren en hebt een extra reden om wel te gaan.
  3. Plan een vaste tijd in, zo wordt het routine en plan je bewust tijd in om te sporten.
  4. Houd rekening met het eten: prep je maaltijd van tevoren zodat je licht kunt eten en daarna meteen door kunt sporten. Neem na je training bijvoorbeeld kwark om je spieren te herstellen.
  5. Als je meer een ochtendmens bent, kun je ook overwegen om voor werk te gaan sporten in plaats van ’s avonds.
  6. Ook kort sporten kan effectief zijn! Train bijvoorbeeld 20 minuten op high intensity.
  7. Laat een persoonlijk trainingsschema maken wat helemaal op jouw wensen en behoeften is afgestemd.

En, ben je er klaar voor? Heb je zin  om te gaan sporten? #noexcuses #fitforfree

Advertorial – i.s.m. Fit For Free

Hi, ik ben Judith. Welkom op mijn blog! Ik neem je mee naar alle windstreken en laat je zien dat lekker en bewust eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Je vindt hier lekkere recepten en de leukste foodhotspots. Volg je me ook op Twitter, FacebookGoogle+ en Instagram?  

One response to “No excuses! Tips om wél te gaan sporten

  • Emelian

    Dat je veel energie hebt en sterke spieren hebt , is te merken aan het vele sjouwen tijdens jullie verhuizing. Reden om het sporten vol te houden!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *