Back 2 school – dé ultieme gids!

Back 2 school – dé ultieme gids!

In een deel van het land zijn de scholen weer begonnen. In de rest van het land beginnen de scholen binnenkort weer! Dan is het waarschijnlijk ook weer tijd voor lunchboxen en nadenken over wat er in die lunchbox gaat. Wil je je kinderen (of jezelf natuurlijk!) gezonde én lekkere dingen mee naar school geven die jou niet te veel werk kosten? Ik zette de leukste tips voor je op een rijtje! Heb jij nog een leuke ‘back to school’ tip? Laat het weten in de comments hieronder!

Ontbijt

Yoghurt met chocolade kokos granola
Ontbijtmuffins
Ontbijtsmoothie met kersen
Bircher muesli – lekker de avond van te voren te bereiden en de volgende ochtend zo uit de koelkast te eten
Karnemelk pannenkoekjes – voor de bijzondere ochtend als je iets meer tijd hebt
Overnight oats
Baked oats met appeltaart smaak

Ontbijt tip: veel van deze ontbijtjes kun je prima van tevoren klaarmaken. De overnight oats en de bircher muesli zet je de avond van tevoren in de koelkast. De muffins en de granola maak je dagen van tevoren en bewaar je gewoon in de kast! Door het gebruik van havermout zorg je voor een ontbijt met langzame koolhydraten waardoor je de gehele ochtend energie hebt in plaats van een piek gevolgd door een dip.

backpack contents

Voor in je lunchbox

Frittata
Havermoutbrood met boter en kaas
Volkoren of volkoren speltbrood met hummus en komkommer
Rijstwafels met cashewpasta
Wrap met avocado pesto en kip
Couscoussalade
Pastasalade
Kikkererwtensalade
Focaccia
Spinazie geitenkaas quiche
Waldorf salade

Lunchbox tip: koop een lunchbox die uit meerdere compartimenten bestaat. Zo kun je in een vakje de hoofdmaaltijd doen, in een ander vakje groente zoals reepjes komkommer of wortel en stukjes fruit of een ander tussendoortje in een ander vakje. Kinderen vinden het vaak leuk om iets ‘bijzonders’ te krijgen. Dat betekent helemaal niet dat je je hoeft uit te sloven, maar leuke kleuren of vormpjes doen het al snel goed!

Tussendoor

Havermoutrepen
Dadel-cashewrepen
Gezonde muesli repen
Notenreep met blauwe bessen
Kokos choco repen
Bananenbrood met blauwe bessen
Groente (in een zakje) met hummus (in een los kuipje)
Ei muffins
Courgette feta muffins
Lijnzaad crackers
Banaan havermout koekjes

Tussendoortjes tip: veel tussendoortjes kun je prima invriezen. Maak dus veel in een keer en vries de tussendoortjes individueel in! Naast deze tussendoortjes kun je ook prima een rijstwafel, partjes appel of peer, reepjes komkommer, wortel of paprika als tussendoortje geven.

Foto credits intro: Bethan via Flickr

Hi, ik ben Judith. Welkom op mijn blog! Ik neem je mee naar alle windstreken en laat je zien dat lekker en bewust eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Je vindt hier lekkere recepten en de leukste foodhotspots. Volg je me ook op Twitter, FacebookGoogle+ en Instagram?  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *