8 manieren om meer groente te eten

8 manieren om meer groente te eten

Per dag zou je minimaal 250 gram groenten moeten eten. Heb je moeite om daar aan te komen? Geen nood, ik heb een aantal tips voor je om meer groente binnen te krijgen! Heb je zelf nog een tip? Laat het vooral weten in de comments onder dit artikel!

  • Groentesoep is een van mijn favoriete manieren om direct heel veel groente binnen te krijgen. Het is snel te maken, makkelijk én lekker. Denk bijvoorbeeld aan broccolisoep, courgettesoep, wortelsoep, pompoensoep of tomatensoep.
  • Eet vooraf een salade. Voor je lunch of diner kun je prima een (kleine) salade eten. Zo begin je je maaltijd met groenvoer en dat is natuurlijk een goede basis!
  • Maak groene smoothies en drink deze als tussendoortje. Een goede basis voor een groene smoothie is spinazie. Voeg daar bijvoorbeeld bleekselderij aan toe en laat je fantasie de vrije loop. Banaan maakt je smoothie wat zoeter of ga bijvoorbeeld voor een smoothie met daarin kokosmelk.
  • Spiraalsnijden is de hype van 2015, maar ook in 2016 kun je er niet omheen. Door bijvoorbeeld courgetti te eten in plaats van spaghetti of gespiraliseerde bietjes of zoete aardappel als basis te nemen, heb je al een mooie basis van groente.
  • Vervang snacks door groente (wortel met hummus, komkommer, snoeptomaatjes).
  • Zorg ervoor dat je altijd voorgesneden groente in de vriezer hebt, zo heb je in geval van nood (lees: geen zin om groente te snijden) alsnog de mogelijkheid om groente aan je maaltijd te te voegen.
  • Probeer zoveel mogelijk groente op je brood te eten door middel van groentedips, komkommer, tomaat, sla, kiemen, avocado. Een van mijn favoriete lunches is geprakte avocado met peper en zeezout. Voeg nog wat tomaat of komkommer toe voor extra vitamientjes.
  • Experimenteer met groente! Misschien zijn er bepaalde groentes die je niet zo lekker vindt, maar er is zo veel, dat ik me niet kan voorstellen dat er helemaal geen groente is die je lekker vindt! Tegenwoordig is er steeds meer van over de hele wereld te koop. Ga eens naar een andere, bijvoorbeeld Aziatische supermarkt en kijk eens wat je daar nog allemaal tegenkomt.

Hi, ik ben Judith. Welkom op mijn blog! Ik neem je mee naar alle windstreken en laat je zien dat lekker en bewust eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Je vindt hier lekkere recepten en de leukste foodhotspots. Volg je me ook op Twitter, FacebookGoogle+ en Instagram?  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *