6 x gezonde tussendoortjes

6 x gezonde tussendoortjes

Het jaar is begonnen en de kans is groot dat één van je goede voornemens “gezonder eten” is. Om je op weg te helpen heb ik hier 6 tips voor gezonde tussendoortjes die je makkelijk mee naar werk of school kunt nemen. Wat is jouw favoriete gezonde tussendoortje?

Mueslirepen

gezonde mueslirepen

Deze mueslirepen kun je vullen met alles wat je maar lekker vindt: gedroogd fruit, noten en zaden. Doordat je deze mueslirepen bindt met o.a. ei en ze even bakt worden ze lekker bros!

Lijnzaad crackers

lijnzaad crackers

Deze crackers zet je in no-time op tafel en zijn glutenvrij, suikervrij en lactosevrij. Lekker met bijvoorbeeld zelfgemaakte cashewpasta of hüttekäse.

Een handje granola

granola maken

Gewoon zo los of lekker als topping op een yoghurt. Ik eet dit regelmatig als ontbijt: yoghurt in een bakje en de granola los in een zakje, voordat je het gaat eten bij elkaar gooien en genieten maar ;-)!

 

Healthy wortelsnack

gezonde wortelsnack

Bereid de wortelen de avond van tevoren voor en neem ze mee in een bakje. Omdat je ze zo lang hebt laten intrekken zal de smaak nóg beter zijn!

Pompoenrepen

gezonde repen met pompoen

Weer eens iets anders dan de reguliere mueslireep: een reep met pompoenpuree en gepofte kamut

Chocoladetruffels zonder geraffineerde suikers

gezondere truffels zonder suiker

Voor de guilty pleasure die toch niet zo heel erg guilty is: deze chocoladetruffels gemaakt met dadels, amandelmeel, kokos en cacao.

Hi, ik ben Judith. Welkom op mijn blog! Ik neem je mee naar alle windstreken en laat je zien dat lekker en bewust eten helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Je vindt hier lekkere recepten en de leukste foodhotspots. Volg je me ook op Twitter, FacebookGoogle+ en Instagram?  

3 responses to “6 x gezonde tussendoortjes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *